vineri, 28 martie 2008

Summit fara...Flori?

Dupa cum prea bine stiti, peste cateva zile vom fi gazda summit-ului Nato. Ca in pargul oricarui mare eveniment, edilii au inceput sa faca niscavaia curatenie si sa ascunda toata murdaria sub pres. Nimic neobisnuit pana acum. Rezultatul : cateva strazi asfaltate, caini vagabonzi -nema, politai -cat cuprinde..In concluzie..un Bucuresti mai dragut. Un oras in care simti ca a rasarit viata, ca e mai vesel, mai curat, mai civilizat. (cei drept doar pe traseul summit-ului. Dar e si asta un inceput)

Bun..si atunci care e problema? Problema este ca edilii se lupta cu morile de vant..(ceea ce intr-un fel e amuzant). Toate florile plantate se evapora peste noapte iar ei nu pot face fata multitudinilor de negriciosi care le iau in custodie pentru a le vinde dupa-aia. Si uite asa planteaza ei in fiecare dimineata panselute si braduti decorativi si peste noapte dispar fara speranta..

Ce m-a scos din sarite este faptul ca dupa ce in sfarsit s-a facut ceva ca Bucurestiul sa arate mai a oras si nu a ghena, compatriotii nostrii Tiganii cu puradeii lor fara numar care cersec toata ziua prin 41, strica visul putinilor bucuresteni care inca mai spera la o Capitala curata si civilizata.

Subiectul Tigani insa este unul mult mai vast care merita indelung dezbatut nu aici, ci pe ogrish.com.

Voi ce ziceti?

35 de comentarii:

Anonim spunea...

hmm...pe unde am trecut eu (ok, ok, pe unde am vazut la televizor, nu m-am incumetat sa trec - trecerile de pietoni nu mai sunt ce erau) totul parea relativ in ordine, adica indicator catre gara de nord - check, covoras (la propriu, in sensul practic juxta...poziv? al termenului. umm..."pe deasupra") de iarba intins pe fasia vizibila a "spatiilor verzi" tangente bulevardului - check, florialecarornumemi-asdorisalecunosc,sipanalaprobacontrarieadevarate - check...

Desigur, poate the perpetrators operasera deja. Avem probe...umm...video? Si apoi ma indoiesc ca ar fi supravietuit socialmente vorbind indeajuns pentru a-si valorifica prada, bratul lung al legii din intersectii nu...umm...doarme...?

p.s. ma intreb ce spune despre Municipiu faptul ca cea semnalata este o practica de cimitir. ...nu? Cunosc pe cineva impamantenit in problema, you see...

Ioana Mihalcea spunea...

Mihai, Bucurestiul arata mai bine si asta nu o contest. E un lucru buna ca avem si noi in sfrasit indicatoare and stuff. Dar ca se fura si nu numai flori nu este un secret..Cat despre "bratul lung al legii" nu stiu daca este atat de lung incat sa acopere toate zonele zi si noapte.

Despre cimitire no coment dar pe cine sa intereseze? Ca doar pe acolo nu trece coloana oficiala :-))

Anonim spunea...

depinde, mai devreme sau mai tarziu toti oficializam o coloana in acea directie, nu? :)

cred ca ai auzit insa discutii despre cum este servil si nedemn din partea noastra sa...indicatorisim orasul, sau..culoarul unic din el, asa brusc.

Anonim spunea...

si apoi din cate am vazut (la televizor) nu a stat nimeni sa admire florile. nimeni dintr-o delegatie parte facand, spun vreau eu sa. ...umm

Anonim spunea...

ah dar gresesc. Doamnele delegationiste. Scuzele mele

Anonim spunea...

...dar scuza-ma pentru divagatii. Legat strict de ce ai scris, avand in vedere ca toate imbunatatirile sunt evident temporare si nici macar adevarate (vezi iarba trantita in lipsa unui termen agronomic pe pamant), nu cred ca avem, pana la urma, ceva pe care sa il comentam, din punctul de vedere al lucrurilor cu care s-ar alege orasul.

Ioana Mihalcea spunea...

Mai in fond nu e vorba de admiratu florilor ci de imagine per ansamblu. Sa arate si Capitala un pic mai ingrijita. Si oricum de ce s-ar opri o delegatie in mijlocu intersectiei sa se uite la niste flori? NU crezi ca ar fi fost un pic ciudat?

Oficialitatile au incercat sa dea un aer cat de cat demn de o tara care tocmai a intrat in UE. Sa mai spele din imaginea de oras gri.

Ioana Mihalcea spunea...

Mai uite aici gresesti..Si in Drumul Taberei si in Militari au redecorat spatiul verde si arata foarte bine. Nu cred ca odata ce va trece toata nebunia ii va lua inapoi.

Anonim spunea...

hey, nu a fost ciudat, a fost doar pentru ca cei 5 caini vagabonzi sa poata traversa in conditii de siguranta.

spun doar ca actiunile municipalitatii sunt un pic "imature", daca vrei, din punct de vedere al...the shiznit. Prin asta incerc sa spun ca in contextul unui summit de natura astuia impresia buna pe care sigur ca ne dorim cu totii sa o facem se realizeaza mai degraba prin chestiuni mai putin vizibile in zonele verzi. Asta e tot. Nu ca m-as pricepe, bineinteles. Opinam doar.

Anonim spunea...

Adevarul e ca nu cunosc situatia din toate cartierele. Si apoi nu e vorba de a lua ceva inapoi, ci doar de faptul ca nu exista fondurile pentru ca lucrari de genul celor facute in perioada asta, in contextul summitului, sa fie facute in mod curent.

Anonim spunea...

ah si mai spun ca am fost semi intamplator la carrefou...umm...bricostore orhideea astazi, si acolo mic paris, nu (popularul, neaosul, etc-ul) caca-maca. Ah but it's all good. Vom avea pasaj. *gulp*...sper

Anonim spunea...

...inteleg ca "voi" nu sperati. :)

Ioana Mihalcea spunea...

Iti dau o sugestie...nu numai pentru posturile tale de aici ci in general...Cand vrei sa spui ceva (din care sa inteleaga si altii ce vrei sa zici) fa-o clar. Daca nu ai nimic de zis, mai bine taci.

Anonim spunea...

in ordinea aparitiei:

1-nu am "vazut" tigani furand flori din intersectie- banuiesc ca au disfunctii glandulare si opereaza noaptea

2-gluma+nu conteaza daca cimitirele nu fac obiectul pregatirilor da summit+consideratie asupra (adevaratelor) ratiuni din spatele "pregatirilor"

3+4- remarca semi-ironica apropo de cum pe oaspeti ii doare unde nu straluceste soarele de lalelele plantate cu banii de la buget (a.k.a ai "nostri")

5- cred ca se explica singur

6-remarca umoristica despre cum "am" aruncat banii pe fereastra vrand sa "dam" impresia de "situatie sub control" cand nu este asa, nici nu poate fi asa, prin urmare poate ca se putea si fara t milioane euro de la buget

7-presupun ca esti familiara cu o anume expresie care inglobeaza garduri, vopsele si leoparzi. Doar ca de data asta nu cred ca a intrebat nimeni (din cei care cheltuiesc) pe nimeni (din cei care platesc pentru ce se cheltuieste) daca sa se cheltuiasca. Pe lascar catargiu se asfalteaza anual, atarna florile si se suprapune ierbisoara, iar la carrefour orhideea e pamantul de 10 cm pe "bulevard"+masini una peste alta. "pasaj" se refera la "pasajul suprateran basarab". E un mare santier acolo. Unul dinala secular si pe multi bani.

8- gluma.

Spune-mi te rog in care parte nu am fost inteligibil.

Anonim spunea...

adica cum ar veni (ia nota de cacofonie) pentru mamaia decedata nu da nimeni banu', dar pentru george "colegul de axa" bush cel tanar - din poigne (presupunand cu speranta tremuranda ca asa se scrie)

Anonim spunea...

in orice caz, imi cer scuze daca nu am respectat regulile de postare, e blogul tau si tu decizi.

Ioana Mihalcea spunea...

1- tocmai am spus ca operau noaptea- dar nu asta e important ci cazu in sine- nu vedem padurea din cauza copacilor...

2- offtopic

3- invitatii nu sunt numai presedintii ci si sotiile lor + jurnalisti care isi formeaza o parere per ansamblu despre faptu ca nu traim in grote si nu vanam sobolani cu arcu..

6- dupa cum s-a vazut situatia a fost sub control si summitul a fost unul reusit. Concluzie? Se poate si la noi dar guvernantii nu dau 2 bani pe popor..

7- faptul ca se asflateaza anual mi se pare un lucru bun. Ca atarna flori -idem. Ca se face pasaj- e un lucru extraordinar. In sfarsit au inteles ca avem nevoie de strazi mai largi si de pasaje pentru a evita aglomeratia. Pentru ca a colo a fost intotdeauna aglomerat. Culmea e ca tu ai vazut acum cand te-ai dus accidental la Brico.

8- acum ca ai explicat ca se vroia gluma e ok..

In concluzie: Daca nu iti convine ce se face din banii publici ia masuri. Actioneaza intr-un fel. Nu mai acuza pe nimeni si nu mai arunca vina in bratele celuilalt.

Anonim spunea...

si MAI pe scurt, uite acum am recitit ce scrisesei tu initial, si cred ca ce vroiam sa zic se rezuma la:
tu ai zis - "s-a facut ceva pentru ca bucurestiul sa arate mai oras", ceea ce eu consider fals. Nu s-a facut nimic pentru ca bucurestiul sa arate mai oras, ci pentru ca vezi doamne delegatiile care parcurg acel traseu sa aiba o anumita impresie (evident falsa, pentru ca imi inchipui ca nu ai impresia ca bucuresti inseamna cateva bulevarde), in conditiile in care este vorba despre summitul unei organizatii militare, ai carei membri cu drepturi depline suntem. Spune-mi tu cum se numeste asta. Si nu, nu cred ca se numeste "harnicie". Nu s-a facut nimic pentru ca bucurestiul sa arate mai a oras, ci s-au cheltuit multi bani, altfel neutilizati judicios, aiurea, dintr-o inertie comunista.
Asta e parerea mea, pe care am exprimat-o, e drept, glumind. Imi cer scuze.

Anonim spunea...

3 - ma bucur nespus ca jurnalistii straini au vazut flori si...sobolani vanati cu arcul, sau...cum ai zis?, dar nu au avut sunet la conferinta de presa, si au scapat la mustata sa nu se rataceasca si sa ajunga in chitila.

Anonim spunea...

7- lasand la o parte ca presupun ca stii a cui firma asfalteaza anual aceeasi 50 de metri de strada, ti se pare in regula sa se asfalteze doar centrul, in timp ce unele strazi nu au fost asfaltate...niciodata? A, sau...aia cu apa curenta...?

Anonim spunea...

concluzia: pana aici luam la fel de multe masuri, tu scriind ceva, si eu scriind ceva. Nu iti cunosc activitatile, bineinteles, dar nu consider ca faptul ca am scris ceva este inferior faptului ca ai scris ceva.

Ioana Mihalcea spunea...

Nu stiu cum ai citit tu ce am scris initial in articol..dar se pare ca ti-am dat sansa sa refulezi asupra unui subiect pe care eu nu l-am dezbatut in articol. (reciteste primu paragraf si poate ca o sa te dumiresti). Paragrafu 2- negriciosii fura..paragraf 3-negriciosi care acapareaza capitala, paragraf 4-concluzie

Ioana Mihalcea spunea...

De ce nu-ti faci un blog?

Anonim spunea...

Presupun ca ai dreptate in legatura cu refularea. Fiind singurul care a reactionat la ce ai scris, cel putin din cate am vazut pana acum, mi-am permis sa fiu mai putin "specific" (in engleza) decat poate s-ar fi cazut. Scuze.

Legat de "negriciosi", numai de bine... :) Imi inchipui ca stii cum de fapt nu sunt ei de vina, ci sistemul care nu le-a dat sanse cand a trebuit, asa si pe dincolo, ceea ce a dus la formarea lor in spiritul asta de acum, ei de fapt fiind victimele saraciei lucii in care traiesc si etc. Si da, "mi-au" furat si mie ceasul in liceu, in caz ca te intrebai.

p.s. De ce sa nu recunosc, re-recitind, acum e prima data cand am observat propozitia cu "ce-i drept, doar pe traseul summitului". Imi inchipui ca are legatura cu sinapsele.

p.p.s afiseaza te rog si comentariul asta, nu vreau sa raman in posteritate ca un idiot ingamfat.

Anonim spunea...

...pentru ca nu stiu cum. Si nu as avea rabdare sa scriu regulat.

Anonim spunea...

..sau, in fine, fiind blogul tau, ai exclusivitate si asupra posteritatii aferente. :) Presupun ca trebuie sa incep sa ma obisnuiesc cu ideea ca sunt un idiot infamfat. Si neavizat. of, ok, si o data pe saptamana ma duc la kfc. :(

Ioana Mihalcea spunea...

Imi pare rau daca ti-am zis ceva care sa te deprime in halu asta...

In ceea ce-i priveste ocazia pe tigani..Li s-au dat sanse sa faca ceva..sa-si gaseasca o slujba decenta si sa traiasca decent. Stii ce au facut? S-au dus in continuare la cersit si furat pt ca e usor si castiga mai mult..Aici nu e vina statului. Statul le da destule drepturi de care se folosesc doar cand au ceva de luat.(de primit moca)

Anonim spunea...

presupun ca aici intervine "arta" autoritatilor...imi e greu sa cred ca nu exista CHIAR nici o solutie. Cred ca nici tu nu esti de parere ca exista oameni rai/inferiori/hoti din nastere.

Anonim spunea...

a, nu iti face griji, nu sunt chiar deprimat, si in nici un caz nu din cauza a ce mi-ai spus. Ma simt chiar flatat, se transforma intr-un fel de interviu in exclusivitate, beneficiez de coverage online, and everything... of ok. Propun, in numele Miscarii Utilizatorilor Semi-anonimi de Bloguri(le Altora) sa fie permis off-topic-ismul de data asta, pentru a atinge subiecte precum depresia pe parte negricioasa, sau...whatever. All in favor...? *ridica mainile. si-ar dori sa poata face la fel si cu picoarele*. of, scuze...

Anonim spunea...

Hey, Paste fericit si...restul de lucruri! :)

p.s. nu pretind in nici un caz ca m-as pricepe, dar ar fi fost nimerita o postare de paste, pentru genul asta de...chestii. Ah sau nu stiu. In fine.

Ioana Mihalcea spunea...

Si tu sa ai parte de un Paste Fericit alaturi de cei dragi..:)

Anonim spunea...

sunt "eu" din nou, din ce in ce mai entuziast cu blogurile. cred. in fine. am vazut in multe alte "parti" ca exista posturi legate de 1 mai. nu ne place ca lumea merge la mare si arunca gunoaie pe plaja. nu ne place nici ca sunt 100 000 de turisti la vama veche. nu? asa ca poate ar trebui sa scrii ceva legat de asta! nu ma pricep dupa cum ai observat, incerc doar sa ajut...

Anonim spunea...

i'll take that as a "over my hacked, exploited, virused and whatnot personal blog". Of ok, ai probabil dreptate, e o tema populista. Insa hey, you gotta get with the program mai devreme sau mai tarziu...

Anonim spunea...

...iar ASTA ca pe un "twinkle twinkle little staaaaaaarrrrr, i'm so not listening to what you saaaayyyyyiiiiinggggg....!!!!"

Ioana Mihalcea spunea...

Imi cer scuze Mihai ca nu am mai scris dar..ce am realizat este ca nu sunt o persoana a blogului. Nu ma consider un blogger. Aici scriu doar cand ceva ma indigneaza la culme si inca nu am reusit sa le trezesc starea asta si altora. :D